eTwinning Έργο: ECOCITI-TECS: Οικολογική Πολιτειότητα και Τεχνολογική Δημιουργικότητα- Ένα Ταξίδι από τη Λογοτεχνία και το Διάστημα

Το eTwinning έργο ECOCITI-TECS ολοκληρώθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία, αφήνοντας σημαντικό αποτύπωμα τόσο στους μαθητές όσο και στους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν. Μέσα από ένα πλούσιο φάσμα δραστηριοτήτων που συνδύαζαν την τεχνολογία, το περιβάλλον, τη λογοτεχνία και τις φυσικές επιστήμες, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν νέες πτυχές της γνώσης και να ενεργοποιηθούν ως δημιουργοί και ερευνητές.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου, οι μαθητές:

  • ανέπτυξαν ψηφιακές δεξιότητες, μέσα από τον προγραμματισμό με Scratch και τη χρήση εργαλείων Web 2.0, όπως το Canva, το Padlet και το LearningApps,

  • συμμετείχαν σε συνεργατικές δραστηριότητες με μαθητές από άλλα σχολεία, συνδημιουργώντας παιχνίδια, ιστορίες και παρουσιάσεις,

  • εμβάθυναν σε επιστημονικά θέματα όπως το διάστημα, η βιοποικιλότητα, η ανακύκλωση και η κλιματική αλλαγή,

  • καλλιέργησαν την ομαδικότητα, την επικοινωνία και την κριτική σκέψη, μέσα από συζητήσεις, τηλεδιασκέψεις και συντονισμένες δράσεις,

  • γνώρισαν τη συμβολή των γυναικών στην επιστήμη, συνομιλώντας με ερευνήτρια του Δημόκριτου και δημιουργώντας πρότυπα 3D μοντέλα,

  • συμμετείχαν ενεργά σε ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες όπως η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Μείωσης Αποβλήτων, η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού και το Safer Internet Day.

Η εφαρμογή παιδαγωγικών προσεγγίσεων όπως η βιωματική, η διερευνητική και η συνεργατική μάθηση ενίσχυσε τη συμμετοχικότητα και την αυτονομία των μαθητών. Μέσα από δραστηριότητες προσαρμοσμένες στο αναλυτικό πρόγραμμα και στις ανάγκες των μαθητών, επιτεύχθηκε η σύνδεση της σχολικής γνώσης με την πραγματική ζωή.

Ως προς την αξιολόγηση του έργου, οι μαθητές συμμετείχαν σε συζητήσεις, ανάρτησαν τις σκέψεις τους στο TwinSpace forum και ανέπτυξαν δεξιότητες αναστοχασμού. Οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν την πορεία μέσω παρατηρήσεων, κοινών αρχείων και ανάλυσης των παραγόμενων υλικών.

Το ECOCITI-TECS υπήρξε μια ολοκληρωμένη μαθησιακή εμπειρία που ενίσχυσε την οικολογική συνείδηση, τη δημιουργικότητα και τη συμμετοχή των μαθητών σε ένα ευρύτερο ευρωπαϊκό πλαίσιο.

Κορυφή