Ολοκληρώθηκε το eTwinning έργο μας «Let’s Explore the World of Technology»

Το eTwinning έργο «Let’s Explore the World of Technology» σχεδιάστηκε στις αρχές του σχολικού έτους 2021/2022 από τις καθηγήτριες Πληροφορικής Γεωργία Λάσκαρη από το 2ο Δ.Σ Νέας Ερυθραίας και Ivα Naranda από το II. osnovne škole Čakovec, Croatia με σκοπό την ανακάλυψη από τους μαθητές των δυνατοτήτων των τεχνολογιών της Τεχνητής Νοημοσύνης (Artificial Intelligence – A.I.) και του Διαδικτύου των Πραγμάτων (Internet of Things – IoT). Στο έργο συμμετείχαν 25 εκπαιδευτικοί από 5 χώρες (Ελλάδα, Κροατία, Τουρκία, Πολωνία και Ιταλία) και περισσότεροι από 450 μαθητές ενώ διήρκησε 9 μήνες.

Τα ελληνικά σχολεία – εταίροι του έργου ήταν: το 8ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Φιλαδέλφειας, το 11ο Γυμνάσιο Ιλίου, το Αριστοτέλειο Κολλέγιο Θεσσαλονίκης, το Αρσάκειο Ψυχικού και το 2ο Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ιωαννίνων.

Ο κύριος στόχος του έργου ήταν να κατανοήσουν οι μαθητές τις αναδυόμενες τεχνολογίες του Διαδικτύου των Πραγμάτων, της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Μηχανικής Μάθησης (IoT, AI και ML), τις δυνατότητές που προσφέρουν αλλά και τους κινδύνους που ελλοχεύουν. Για τον λόγο αυτό οι δραστηριότητες συνδυάστηκαν με την επίτευξη των 17 Παγκόσμιων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης και με τις αρχές της Τεχνολογίας για το καλό (Technology for Good), δηλαδή της τεχνολογίας ως τρόπος επίλυσης των προβλημάτων της κοινωνίας.

Οι μαθητές, μέσα από παιγνιώδεις, ανακαλυπτικές και συνεργατικές δράσεις, ήρθαν σε επαφή με τα προγραμματιστικά περιβάλλοντα Scratch, Microsoft MakeCode, Teachable Machine και Pictoblox ενώ παράλληλα ανέπτυξαν δεξιότητες STEM και δεξιότητες του 21ου αιώνα μέσα από τη δημιουργία μιας “έξυπνης” πόλης με χρήση των ρομποτικών κιτ Edison και BBC micro:bit. Μιας έξυπνης πόλης με  αυτόνομα αυτοκίνητα, έξυπνους φωτισμούς πόλεων, αισθητήρες πάγου, αυτόματο πότισμα και έξυπνη ανακύκλωση βασισμένη στην Τεχνητή Νοημοσύνη και στη Μηχανική Μάθηση (Google Teachable Machine και Pictoblox). Επίσης, αναζήτησαν και παρουσίασαν τη συμβολή των γυναικών στην επιστήμη και δημιούργησαν ένα κοινό, πολύγλωσσο λεξικό με ορολογίες σχετικές με την τεχνολογία. Τέλος, εμβαθύνοντας στις δυνατότητες που προσφέρουν οι σύγχρονες αυτές τεχνολογίες αναγνώρισαν τη θετική επίδρασή τους στη δημιουργία μιας συμπεριληπτικής και βιώσιμης κοινωνίας αλλά και τις προκλήσεις που παρουσιάζονται με τη χρήση αυτών των τεχνολογιών.

Παράλληλα, οι μαθητές-εταίροι των συνεργαζόμενων χωρών συμμετείχαν σε εκδηλώσεις εορτασμού Παγκόσμιων και Ευρωπαϊκών ημερών, όπως στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, στην Ώρα του Κώδικα, στην Παγκόσμια Ημέρα Επιστήμης για την Ειρήνη και την Ανάπτυξη και στην Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, με συνεργατικές καινοτόμες δράσεις.

Κατά την ολοκλήρωση του έργου και στη διάρκεια υλοποίησης αθροιστικής αξιολόγησης, μαθητές και εκπαιδευτικοί συμπλήρωσαν ψηφιακά ερωτηματολόγια στοχευμένα στο επίπεδο δυσκολίας των δραστηριοτήτων και στο βαθμό συνεργατικότητας και επικοινωνίας μεταξύ των εταίρων. Το πρόγραμμα έλαβε θετικές κριτικές τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και τους μαθητές ενώ εκφράστηκε και η επιθυμία συνέχισης του έργου από την πλειονότητα των μαθητών.

Links:

Κορυφή